Året 2015 så langt

I januar skjedde det ganske mye på hundefronten for vår del. Noe av det første som stod på kalenderen var en dobbeltutstilling i Langesund i regi av Sandefjord og Tønsberg hundeklubb. Mew var påmeldt og skulle få debutere i junior, så det var spennende. Vesle blå presterte å slå seg selv i juniorklassen med excellent og CK, og ble også beste tispe i konkurranse med to andre voksne tisper, og dermed og best i rase med sitt første cert!

Dagen etter gikk det ikke like bra, men rødt ble det i hvert fall! Igjen var hun den av aussiene som gikk ut av utstillingen med det beste resultatet, men uten ck kommer man ingen vei. Resultat eller ikke, lille blå presterte supert og strålte virkelig den helgen!

11 mnd

Foto: Marita Bjørk Kjørbek

 

Mandag 19.januar dro mamma, Åge og jeg inn til Gardermoen. Vi ventet i mange timer uten at det skjedde noe. Helt plutselig stod det en rødhåret dame som speidet utover folkemengden. Jeg spratt opp, og ble med inn i tolla. Etter en del papirer og underskifter, og noen pengelapper mindre kunne jeg gå ut i folkemengden med denne vesle frøkna:

IMG_9664

Hun heter Fraytal’ Tint Of Soul «Moltres», og er etter Multi CH RisingStar’s Heaven Sent «Rafe» og Tim Spirit Arabica Fraytal «Flo», og har vært høyst etterlengtet! Hun dukket opp i livet mitt av flere grunner, hvor hovedgrunnen var at jeg ønsket å bruke Rafe på Nagini, men mattilsynet skulle ha det til at det var så mye om og men for å få det til. Dermed tenkte jeg som så at får jeg ikke laget egne etter Rafe, så får jeg jaggu meg hente inn en datter av ham.

I dag har Moltres bodd hos oss i en måned, og det kan godt sies at hun har sklidd rett inn her hjemme fra dag 1. Hun er en tøff, liten tispe som ikke er redd for å si i fra. Jeg skulle gjerne ha likt å sett henne med litt bedre lek og at hun var litt mer sosial, men samtidig synes jeg det er helt greit at hun ikke blir med hvem som helst. Hun har utviklet seg til å bli en ganske kompakt frøken hittil, så jeg er spent på hvordan hun til slutt ender opp.

IMG_0553

Moltres, 5 mnd Foto: Marita Bjørk Kjørbek

 

I februar dro jeg med meg både Mew og Moltres på utstilling på Exporama. Resultatene var ikke de helt store på verken lille blå eller brunbjørnen, men jentene presterte stort, og jeg synes personlig at de begge gjorde en kjempejobb i ringen til tross for et kjempeglatt gulv!

Dagen etter befant Nagini, Kristin og jeg oss i Danmark. Der holdt vi oss i noen dager, og forhåpentligvis resulterer den aldri så lille ferien vår i mange små pelsdotter om to måneders tid. Hannen er forøvrig endret til DK N INT DEVDH CLUB CH Strandly Into The Light DKRLP CH «Jessy» – en herlig red merle hann som både jeg og Nina tror passer Nagini ypperlig både eksteriørt og mentalt, så dette blir spennende!

IMG_0620

Nagini i Skagen

oppdatert kull 1

 

Til syvende og sist kom det en ordentlig gladmelding i posten etter Danmarksturen – etter en lang søknadsprosess har kennelnavnet mitt endelig gått gjennom! Nå utgjør jentene og jeg Kennel Sunlily! Navnet er hentet fra Mew og Naginis stamtavlenavn «Chiljas Wagtail Lily» og «Chiljas Cirque Du Soleil» (Mew sitt betyr jo da Chiljas sirkus av solen» – og sammen ble det altså Sunlily. Hjemmesiden er oppe og går, så det er bare å titte innom på Sunlilys.com

IMG_0869

Til neste gang jeg en gang får tid til å skrive;
Tuddelu!
Charlotte

2 thoughts on “Året 2015 så langt

  1. Gratulerer nok en gang med CERT’et til Mew 😀 Og Gratulerer med søte Moltres! Og ikke minst, spennende valpeplaner! Følger spent med på bloggen, og kose meg hver gang du poster nytt innlegg :)!

Legg igjen en kommentar